Dodávky paliva vznětovým motorům se stále více provádí vstřikováním Common Rail. Při postupu se společným rozdělovacím potrubím vznikají vysoké tlaky, které zajišťují menší emise částic a sníženou spotřebu paliva. To, co bylo nejprve použito ve výkonných motorech osobních vozů se stále častěji využívá také v užitkových vozidlech a velkých lodních vznětových motorech.
S výrobním objemem 3,5 milionů kusů ročně jsou vstřikovací vedení Rail jednou z největších produktových skupin u systémového dodavatele Rege. Velká poptávka se zvládá s různými obráběcími centry Samag.
Firma Rege je s celkovými téměř 2 000 zaměstnanci jedním z největších německých dodavatelů pro obrábění motorových dílů a podvozkových komponentů. Kromě vlastních výrobců automobilů se okruh zákazníků skládá z dodavatelů komponentů a subsystémů. Pro tento okruh zákazníků potřebné certifikáty a standardy jsou u firmy Rege samozřejmostí. Systémy Common Rail se stejně jako největší skupina výrobků ojnice vyrábí v hlavním sídle v Hörselbergu/Eisenachu, mechanické obrábění se provádí v Brašově v Rumunsku.
Ze všech stran
Obráběcí stroje ze Saalfeldu patří již od roku 1996 ke strojnímu parku firmy Rege. Dnes je u firmy Rege nasazeno 28 MFZ, jeden speciální stroj pro jemné vrtání a tři vrtačky na hluboké otvory pro velká vstřikovací vedení.
Obráběcí centra jsou u firmy Rege oceňována díky své přípravkové koncepci, která zaručuje stabilní proces. Na dvou, popř. třívřetenových horizontálních MFZ se na vstřikováních Common Rail provádí přibližně 30 kroků obrábění, mimo jiné kompletní obrobení přípojných stran, výstupů a u kratších vstřikovacích vedení také hluboké vrtání. Převážně se přitom jedná o frézování a vrtání, které musí být provedeno s požadovanou přesností. Všeobecně jsou v automobilovém průmyslu přípustné jen nanejvýš malé tolerance tvaru a polohy ve výrobě. Vysoce pevný materiál vstřikování Common Rail představuje další výzvu, protože jeho obrábění je úměrně obtížně. Centra MFZ ve standardním provedení jsou pro tyto úkoly vhodná. Kromě vstřikování Common Rail patří také skříně vyvažovacích hřídelí a ojnice k obrobkům, kterým firma Rege dává na obráběcích centrech Samag příslušný tvar.
Bezpečné vedení, přesné vrtání
Tři vrtačky na hluboké otvory zajišťují u firmy Rege vrtání průchozích otvorů vstřikovacích vedení. Přesné sledování točivého momentu přitom umožňuje separátní pohon každého vřetene. Také okruh chladicí kapaliny lze jako možnost hlídat samostatně pro každé vřeteno. U 50 cm dlouhých otvorů se pracuje s vyosením maximálně 0,5 mm. K tomu je potřebné přesné seřízení vřeten, vrtáků a obrobků.
Bezpečné vedení jednobřitových vrtáků zajišťují lunety obrobku se systémem řetězového tahu. Aby tuhá ocel vstřikování Common Rail nebránila procesu vrtání, je zde mimořádně důležitý hladký chod. Čím klidnější je chod vřeten, tím bezproblémověji probíhá vrtání a odvádění špon.
Zvýšený komfort obsluhy je u firmy Rege dán taktovaným pásem, kterým jsou vstřikovací potrubí automaticky přiváděna a který lze mimořádně snadno seřizovat. Alternativně je možné i ruční podávání obrobků, robotem nebo transportními systémy. Bez velkých nákladů je možné stroje seřídit i na jiné rotačně symetrické obrobky.
Do zvýrazněného rámečku
Řada MFZ je dnes (v obou verzích MFZ 4 a MFZ 6) k dispozici v provedení se dvěma, třemi a čtyřmi vřeteny a trvale je uváděna na nejnovější stav techniky. Nejmladší novinky obsahují zkrácení doby naklápění nosných os obrobku. Pro pětiosé obrábění jsou jako možnost k dispozici otočné stoly NC jako osy B, které jsou v nových MFZ samostatně poháněny. Tím jsou výrazně zjednodušeny úpravy při obrábění kubických obrobků.
Při přepracování řady MFZ byly prověřovány některé detaily. Zvýšení produktivity přitom bylo hlavním cílem. Všechny části podílející se na přenosu síly byly optimalizovány ze statických a dynamických hledisek. Výsledkem je mimo jiné extrémně tuhá struktura stroje, která i při těžkém třískovém obrábění litinových dílů poskytuje maximální přesnost. Jednodílné lože stroje je konstruováno na velký útlum vibrací při současné tepelné stabilitě. Moduly obrábění a nosníku obrobků tak tvoří jednotku, ke které patří i přídavné agregáty. Vertikální osa Y je vybavena pohonem Gantry s vyvážením hmotnosti. Má pojezd 500 mm.
Jednovřetenové až šestivřetenové vrtačky na hluboké otvory jsou dimenzovány na malé komponenty s průměrem vrtání 1–25 mm. Oddělené okruhy energie a hydrauliky jsou umístěny nahoře na stroji. Díky tomuto uspořádání jsou vedení snadno přístupná a šetří se čas při údržbě. Rovněž pragmatické, ale stejně tak rozhodující je flexibilní umístění odvádění špon u nové WBM – je možné jej umístit vpravo nebo vlevo od stroje a umožňuje tak flexibilní přizpůsobení místním podmínkám. Otáčky vrtaček na hluboké otvory jsou plynule nastavitelné v rozsahu 1 000–10 000 min-1. Při rychloposuvu se dosahuje rychlosti 10 m/min. V trvalém provozu poskytuje WBM2 výkon 5,5 kW. Díky modulární konstrukci se shodnými moduly pro všechna provedení lze WBM kdykoli rozšířit o aktualizované díly nebo software.
RSS Sitemap Trends Zásady ochrany osobních údajů Tvorba webových stránek Brno - Webservis © 2023. Všechna práva vyhrazena.